torsdag 17 december 2009

Det är vackert ibland...


Go kväll!
Har haft en härlig dag idag. Dagen började med ett besök hos frisören, för att snygga till mig lite grann inför julledigheten. Det har även vart sista dagen för terminen i skolan med och jag fick reda på att jag klarade mig på matteprovet, så jag kommer inte att behöva göra om provet efter julen. Underbart!

Efter skolan tog jag en långpromenad hem till min gode vän Lars. Vi brukar träffas en gång i månaden ungefär för andliga samtal och gemenskap, det betyder väldigt mycket för mig.

När jag kom hem ringde jag mina föräldrar och vi pratades vid en god stund. Sen har jag umgåtts med Kristina under kvällen tills hon åkte iväg för att jobba inatt. Sedan dess har jag spenderat kvällen i tv-soffan, jag har läst ett par kapitel ur Marcus Birros roman "Landet Utanför" som jag håller på och läser för tillfället, det är en samhällsskildring av dagens Sverige och vad som händer med människor som tvingas in i det social(istiska) systemet ;-), människor som drabbas av sjukdom, arbetslöshet, sjukskrivningar m.m vilken typ av hjälp får de av samhället? Även om boken är en roman så innehåller den uppenbarligen en hel del självupplevda erfarenheter som författaren delar med sig av. Skrämmande läsning emellanåt.

Sedan kollade jag på "Bonde söker fru" på tv4 och retade upp mig på en av bönderna för att han verkade vara i total avsaknad av takt och känsla när det handlar om att uppvakta en tjej, fast han kanske bara var nervös?

Nu sitter jag framför datorn med ett glas julmust inhandlad från netto och skriver, medan jag hör musik från vardagsrummet, det är Kents senaste som snurrar i stereon.


Det är vackert ibland....Kram på er!
Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar