tisdag 22 december 2009

Adventskalendern: Världens Bästa Låtar "Lucka 22"


Dan före dan före bästa-låten dan...
Top 3 idag alltså :)
Luckans nr är 22 och låtens som presenteras i julkalendern: Världens Bästa Låtar ligger på plats 3 på topplistan.

Jag känner mig väldigt nöjd med listan och de låtar som redan har varit. Utöver detta, så är jag helt säker på de tre låtar som ännu finns kvar, jag skulle inte vilja ändra på någonting!

Idag sker det även en rubbning av tidigare mönster under listans gång. För dagens artist blir det nämligen tredje gången som de medverkar och ger sitt bidrag. Det är nödvändigt, det är mycket nödvändigt! There´s no other way!

Vilka handlar det om? - Grabbarna "from the north side of Dublin" förstås, - U2
Dagens låt: "With or Without You"

With or Without You är en av världens bästa låtar! Behöver jag förtydliga det ytterligare? - Knappast!

Bono själv har påstått att texten till låten handlar om förhållandet han har till U2´s publik och fans, och även sina övriga bandmedlemmar.

Klippet som jag lägger upp idag är, enligt min mening, den bästa versionen av låten som fångats på film. Den är hämtad från konsertfilmen "Rattle & Hum" 1988
Den här versionen innehåller även "extraversen" som Bono nästan aldrig sjunger nuförtiden :(

"Yeah, we'll shine like stars in the summer night
We'll shine like stars in the winter night
One heart, one hope, one love
With or without you ..."

Hjälp, jag får gåshud redan innan jag lagt upp klippet och ens hunnit lyssna på låten ;-) Om Bono ändå kunde sjunga den idag som han gör här...kanske på Olympiastadion nästa år... Klippet innhåller låttexten, så det är fritt fram att gnola med!

Lucka nr 22 och på plats 3 på topplistan i julkalendern: Världens Bästa Låtar är:
With or Without You - U2 (från skivan Joshua Tree 1987)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar