torsdag 17 december 2009

Adventskalendern: Världens Bästa Låtar "Lucka 17"


God morgon, god morgon....la la la-lalala...

Det är 7- grader utomhus om vintern är äntligen här.
Jag är rätt upptagen idag så jag tänkte att jag skulle hinna med och publicera lucka nr 17 i min julkalender: Världens Bästa Låtar, så här tidigt på morgonen.

Idag är det låten som ligger på plats 8 på topplistan som presenteras!

Jag började första december med att publicera låten som låg på plats 24. Nu är vi alltså nere vid plats 8. Hittills så har det endast varit unika artister som förekommit en gång vardera under listans gång. Men idag är jag tvungen att bryta det mönstret, så det innebär alltså att dagens artist har förekommit en gång tidigare i julkalendern här! Men det gör inget, jag bryter gärna mönstret, för dagens låt är en av de bästa låtar som gjorts under detta decennium!

Låten för idag är: "Fix You" med Coldplay

Jag rankar denna låt väldigt högt, självfallet, jag anser också att denna låt är Coldplays bästa, fast dom har ju en hel drös med andra sköna låtar med!

Eftersom Coldplay redan förekommit en gång under listans gång( Lucka nr 2 )
Så tänkte jag inte skriva någon ytterligare info, utan den som vill läsa mer om Coldplay kan kolla in lucka 2.

Dagens låt: Lucka nr 17 och på plats 8 på topplistan i adventskalendern: Världens Bästa Låtar är: Fix You - Coldplay (från skivan X&Y 2005)

1 kommentar:

  1. haha om förstaplatsen inte är den låt jag tror att det är så är det en STOR överaskning Calle!! Men jag ser fram emot det!!!

    I WILL FOLLOW
    //Jonathan

    SvaraRadera