måndag 28 december 2009

Adventskalendern: Världens Bästa Låtar - En Sammanfattning + "Julbonusar"


Heippa!
För några timmar sedan stötte landningshjulen i flygplanet som jag satt i, emot finsk mark, en timme senare satt jag i tandläkarstolen och tog farväl av en gammal visdomstand. Imorgon ryker visdomstand nr 2. Lite värk känner jag av, men det är inte så farligt.

Jag har varit internetbefriad i några dagar nu, och det är därför som jag ej skrivit något på bloggen på ett tag.

Jag tänkte visa hela listan i sin helhet, det är en imponerande samling musikaliska mästerverk, samt bjuda på ett par "Julbonusar", låtar som ej fick plats på listan av olika anledningar. Det var ju inte heller det lättaste att knåpa ihop 24 låtar när det finns så oerhört många bra att välja mellan! Här kommer sammanfattningen i alla fall:

1. Where the streets have no name - U2
2. November Rain - Guns N' Roses
3. With or Without You - U2
4. Born in the USA - Bruce Springsteen
5. Stand by Me - Ben E. King
6. Sunday Bloody Sunday - U2
7. Every Breath You Take - The Police
8. Fix You - Coldplay
9. Wonderwall - Oasis
10. Summer of 69 - Bryan Adams
11. Pride (In the Name of Love) - U2
12. Streets of Philadelphia - Bruce Springsteen
13. You Raise Me Up - Josh Groban
14. Hallelujah - Jeff Buckley
15. Tonight, Tonight - The Smashing Pumpkins
16. Under the Bridge - Red Hot Chilli Peppers
17. Heaven is a Place on Earth - Belinda Carlisle
18. 747 - Kent
19. You Shook Me All Night Long - AC/DC
20. Enjoy the Silence - Depeche Mode
21. Geraldine - Glasvegas
22. Basket Case - Green Day
23. Viva la Vida - Coldplay
24. Into the Night - The Motorhomes



"Julbonusar"
Jag tänkte bjuda på 3 bonuslåtar som var påtänkta till listan men som av olika anledningar ej fick plats.

Be Yourself - Audioslave


Audioslave finns inte längre, de han dock släppa 3 st skivor. Denna låt är från deras andra skiva "Out of Exile" Denna låt fick stå tillbaka för The Police's "Every Breath You Take"

Oasis - Don't look back in anger


Denna låt från fantastiska skivan "What's the story, Morning Glory?" fick ge vika för Bryan Adams "Summer og 69"

Elvis Presley - Can't help falling in love


Absolut! Vad passar väl bättre än att låta "The King" avsluta denna kavalkad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar