torsdag 25 februari 2010

"Kentarna" rör på sig...




Ikväll runt kl 21, inleder rikets i särklass största band sin nya turné. Kent startar med en utsåld fyra dagars kavalkad på Annexet i sthlm.

Jag deklarerar öppet min kärlek till dessa "Tuna-grabbar", det står jag utan tvekan för! Jag har, som jag skrivit tidigare i någon blogg-post, varit ett fan sen 1996, då deras andra skiva kom ut.

"Ingen blir profet i sin egen hemstad", var det en väldigt vis man som sa. Det är få svenska band som hyllats i svensk media, på senare år, på samma sätt som Kent, likväl anser jag ändå att de inte fått den allmänna bekräftelse i Sverige som de förtjänar!

Abba visst, Roxette jodå, Ace of Base???. Alla dessa svenska artister har sålt ett antal miljoner ex världen över, men när det kommer till vilken artist/grupp som påverkat och betytt mest för unga & gamla människor i Sverige, vågar jag nog sätta en slant på bandet som en gång i tiden kallade sig för "The Coca-Cola Kids" och repade i en gammal skola i "förorten" Hagnesta Hill.

-Det skall bli intressant att få ta del av kvällens låtlista senare!
/Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar