måndag 1 februari 2010

Depeche Mode Globen 31/1

Reach Out And Touch Faith




Igår kväll slöts cirkeln!
Igår bevittnade jag det sista stora arenabandet som jag velat se live!
Jag och Kristina var på plats i Globen, eller "Ericsson Globe" som byggnaden heter nu förtiden, tillsamman med drygt 28.000 andra människor som också var där av samma anledning som vi, för att se världens största synth-band spela live!

Det var en mäktig show som bandet bjöd oss i publiken på igår kväll, jag skulle verkligen inte ha velat missa det, "det var värt, värt varenda spänn" för att citera Thåström. Spelningen var superb, ljudet var fantastiskt, låtlistan var en fröjd och snart 50+arna Dave Gahan, Martin Gore och dom andra var fulla av energi och studsade runt som tonåringar på scenen. Jag hade glömt min kamera, men jag lägger ut några klipp som andra filmat istället!

Här kommer låtlistan först:

”In chains”
”Wrong”
”Hole to feed”
”Walking in my shoes”
”It’s no good”
”A question of time”
”Precious”
”World in my eyes”
”Insight”
”Home”
”Miles away”
”Policy of truth”
”In your room”
”I feel you”
”Enjoy the silence”
”Never let me down again”

EXTRANUMMER:
”Dressed in black”
”Stripped”
”Behind the wheel”
”Personal Jesus


Personal Jesus: Sista låten för kvällen, Martin Gore "bluesar" till det på gitarren innan låten kickar igång på riktigt:





Enjoy the silence: De som stod närmast framför rampen fick ta del av Dave's "Dancemoves"




Never Let Me Down Again: 56.000 vajande armar avslutade denna, som är en av Depeche's bästa låtar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar