tisdag 19 januari 2010

Lovsångsträning För Blivande Karismatiker!

Min kära fru mailade detta klipp till mig, det är spot on! ;-)

För att uppskatta och förstå detta klipp hjälper det avsevärt att ha en bakgrund eller vara delaktig i en karismatisk frikyrkoförsamling eller ett sammanhang där lovsång är ett givet inslag i gudstjänsten.

För er kyrkoovana kan jag förklara att lovsång är en tillbedjansdel till Gud/Jesus och som praktiseras i väldigt många frikyrkor, istället för att sjunga psalmer ifrån psalmboken.

De flesta av oss som tillhör en dylik församling anser oss vara "friare" än kristna som sjunger från psalmboken....personligen har jag, hör och häpna börjat fundera kring detta på sistone, och reflekterat över om detta verkligen stämmer... :-O

Fast så kan det väl ändå inte va....Jag menar sammanhang som har events som man kallar "Ultra-Mega Praise Party!" måste väl ändå vara rejälare än andra...som kanske kör en något stillsammare variant...eller??? ;-)

En vanlig kritik ifrån "lovsångskyrkor" gentemot exempelvis "Psalmkyrkor" är att många företrädare för lovsångskyrkor tycker att psalmkyrkorna är stela och har en massa livlösa "traditioner"....Den kritiken stämmer ibland, fast det är långt ifrån en allmän företeelse. Vad man inom "friare" kretsar kanske inte alltid tänker på är att vi har traditioner med! De ser bara lite annorlunda ut, till det yttre!
Därför är detta klipp så oerhört kul! :)





Jag bifogar ett bonusklipp som jag råkade komma över med.
Det som är det roligaste med detta klipp tycker inte jag är att killen trillar omkull, utan att mötesledaren/pastorn som kommer upp fortsätter att be....Fast det är ju klart han kan ju inte avbryta heller och på så vis stoppa "smörjelsen" och "flödet" från Herren....Det vore ju förfärligt! ;-) (Obs det är inget ljud i detta klipp!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar