onsdag 20 januari 2010

En Glimt Av Framtiden...?

Hej på er!
Jag tar en välförtjänt paus ifrån studierna för att passa på och skriva följande inlägg här på bloggen. Jag har en tenta i religionskunskap imorgon, och jag har läst in hela kursen på egen hand. Eftersom jag var ledig i fyra veckor under julen, så tyckte jag att jag kunde använda en del av den tiden till att vinna tid. Det är mycket att hålla reda på, alla buddhas och bodhisattwor och gyllene medelvägar, fast det känns som om jag har hyfsad koll nu!

Det är en även ekumenisk bönevecka denna vecka. Här är en länk till en artikel i Dagen:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=200057



Men det som jag egentligen ville lyfta fram i mitt inlägg idag är två klipp från en lovsångsgrupp som kallar sig "Gemenskap"

Jag kände på en gång en väldig frid och gudsnärvaro när jag såg dessa klipp första gången. Det är avskalat och enkelt, men väldigt äkta och naturligt!

Jag tror även att det som vi ser i dessa klipp är en profetisk bild av något som är på väg in i kristenheten i Sverige och andra länder.

Det är inget fel på hög volym och röj, det gillar Gud, bland mycket annat! Fast om vi låser fast oss vid att det är det enda sättet att praktisera lovsång & tillbedjan på, så tror jag att vi går fel, väldigt fel!

Jag har känt av i den andliga atmosfären, när jag spenderat tid i bön, att vi kanske står inför rätt omfattande förändringar, organisationsmässigt inom kyrkan i Sverige. Nya konstellationer kommer att bildas, och andra kommer att upphöra.
Troende från väldigt olika sammhang och församlingar kommer att se varandra, och känna igen varandra, och acceptera varandra. Fördomar och förutfattade meningar kommer att rämna! Det kommer att bli en tid som präglas av innerlighet och gemenskap över samfundsgränserna.

Låt oss hoppas så!
Jag hoppas att dessa klipp och sånger får bli till uppmuntran för dig!

Be Blessed!
Calle






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar