lördag 7 november 2009

One,Two,Three,Four - Hey Ho! - Let´s Go!

Tjao!
Välkommen till min blogg Three Chords and The Truth!
Det skall bli spännande att se vad detta kommer att leda till!
Jag är medveten om att det blev en felstavning i url: adressen (cords istället för chords) men vad gör man, så kan det bli ibland!

Three chords and the truth är ett uttryck som så här i efterhand brukar omnämnas och tillskrivas punken och dess genombrott i musikvärlden som symbol för "den odelade sanningen - in your face"
- ackompanjerad till tre ackord! Inte alltid vackert, inte alltid politiskt korrekt men likväl "the real deal"

"We learned more from a three minute record, than we ever learned in school" sjunger Bruce Springsteen i låten "No Surrender" från überklassiska albumet "Born in the USA"

Och det är väl lite i samma anda som jag önskar att denna blogg skall få vara!

Orsaken dels till varför jag startar denna blogg är på grund av ett återuppväckt intresse för läsning och de fantastiska möjligheter som finns i att uttrycka sig i skrift. "The pen is mightier, than the sword", ya´know ;-)

Vad jag här på bloggen kommer att dela med mig av vet jag ej i detalj i skrivande stund, men områden som berör mitt liv det närmaste, är väl ganska givna att få utrymme här.

- Det kommer utan tvekan att handla mycket om kristen tro, musik, litteratur, film, politik och annat som korsat och fortsättningsvis korsar min livsväg, och som gjort bestående intryck och avtryck!

-One,Two,Three,Four! - Hey Ho! - Let´s Go!....

Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar