lördag 28 november 2009

Calles Julkalender


Hej!
Det börjar närma sig advent! På tisdag öppnar massa barn första luckan i sina adventskalendrar,(om man inte hade en Bamse-adventskalender som ibland hade luckor för sista datumen i november, ifall första advent inföll i november, sedan hade ju Bamse kalendern även en lucka 25, för juldagen, det var ju lite speciellt även om man visste att det alltid kommer att vara samma typ av bild i den - en flagga med "Peace" symbolen...) jag hade ungefär 8 - 9 st olika julkalendrar samtidigt vissa år kommer jag ihåg.

Traditionsbevarare som jag är ville jag följa upp detta på bloggen på något vis, och för några dagar sedan kom jag på ett alldeles ypperligt tillvägagångssätt!

Jag kommer att lägga upp en egen adventskalender här på three chords and the truth
som kommer att heta: Världens bästa låtar

Med start på tisdag 1 dec och fram till julafton 24 dec kommer jag att varje dag lägga ut ett youtube klipp med en låt.

Eftersom adventskalendern heter "Världens Bästa Låtar" blir det som så att det handlar om en topplista på 24 låtar. Den 1 dec läggs låten som ligger på plats 24 (enligt mitt goda tycke) ut! Sedan räknar vi ner dag för dag och på julafton 24 dec avslöjas alltså vilken låt som är världens bästa...någonsin!

Listan har jag gjort klar idag (den är helt grym) och det kommer att variera rätt friskt i artister och stil, så den som trodde att jag kommer att fylla listan med 24 U2 låtar kommer att bli aningen chockad! ;-) Det var inte det lättaste att banta ner listan till endast 24 låtar om jag säger så, men jag lyckades på nåt vis!

Välkommen att delta i första "lucköppningen" på tisdag 1 dec!
Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar