onsdag 18 november 2009

En i ögonfallande observation!


Idag då jag gick genom stan på väg till skolan gjorde jag en annorlunda observation!
- Jag såg en man komma gående mot mitt håll, på 50 meters avstånd ungefär.
Plötsligt stannade han upp och plockade upp en McDonalds pappmugg som låg på trottoaren. Han fortsatte att gå mot mitt håll med pappmuggen i handen, det fanns ingen skräpkorg inom närmsta räckhåll, så han gick med muggen i handen flera meter innan han kom fram till en skräpkorg. Då kastade han pappmuggen i skräpkorgen och passerade mig.

Situationen som utspelade sig framför mina ögon fångade verkligen min uppmärksamhet. Det var länge sedan jag såg någon göra så som denne man gjorde framför mina ögon, men sen kom jag ju på....Jag bor ju inte i Stockholm längre..... ;-)

Ha Det!
Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar