lördag 10 december 2011

Julkalendern: 24 Great Live Performances - Lucka 10




Det går inte för sig att ha en Julkalender på temat grymma liveframträdanden, och låta bli att ha med Muse! Frågan är snarare, vilket klipp skall man välja.

Muse är ett av de få band som vuxit in arenarock kostymen under 2000-talets första decennium.

Dagens klipp är hämtad från MTVE Awards 2006, där Muse framför låten "Starlight". Detta är också första klippet i den här kalendern där man får se hur en häftig scenshow ger sitt bidrag till att höja liveupplevelsen ytterligare.

Kuriosa: Första gången jag såg det här framträdandet, var när jag såg galan i direktsändning. Jag kommer ihåg att jag fastnade speciellt för scenshowen som passade bra ihop med låten, de gröna lasrarna ingav verkligen en "wow-effekt". Det var första gången jag såg det i konsertsammanhang. Sen kopierade ju alla och tog efter.

Plats 15 på listan i Julkalendern 24 Great Live Performances:
Muse med låten "Starlight", Live MTVE Awards 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar