lördag 3 december 2011

Julkalendern: 24 Great Live Performances - Lucka 3



Det fanns en tid då folk "stagedivade" och "crowdsurfade" på konserter - Det kallades för 90-talet!

I dagens lucka skruvar vi upp tempot rejält. Vi befinner oss fortfarande inom Svea Rikes gränser, och dagens artist heter Bob Hund!

Bob Hund kan utan överdrift omnämnas i skaran som tävlar om vem som är Sveriges bästa liveband.

För att citera mig själv (efter att ha sett Bob Hund live på Gröna Lund sommaren 2001) "Man har inte varit på konsert, förrän man varit på en Bob Hund konsert".

Deras sound är unikt, och det är svårt att tänka sig att de skulle kunna låta på något annat sätt, då skulle de inte vara Bob Hund helt enkelt.

Förutom deras originella sound vinner de även tveklöst i grenen: Vem kan komma på mest udda låttitlar! Eller vad sägs om: "Rundgång,gräslök, fågelsång", "Skall du hänga med? Nä!!", "Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag; tror jag", eller dagens låt "Istället för musik: förvirring".

Kuriosa: Lägg märke till killen cirka 29 sekunder in i klippet som kravlar sig upp på scen, stoppar trafikkonen på huvudet och sen dyker ner i publikhavet.

Plats 22 på listan i Julkalendern 24 Great Live Performances:
Bob Hund med låten "Istället för musik: förvirring", live i Lund 1996.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar