torsdag 11 mars 2010

Om du var här...





Om du var här...ja, inte just här, utan på Cloetta Center, fast inte idag utan igår, så skulle även du ha fått bevittna "Eskilstunas Finest" när de gjorde det som de är bäst på.
Om jag räknat rätt så var det den sjätte Kent spelningen i ordningen för min del igår.
Det känns lite svårt för mig att skriva om "hur det var", eftersom Kent hör till den skaran av band/artister som så gott som alltid levererar, gårdagens kväll var inget undantag.

+
    De spelade "Sjukhus", en av mina favoriter från nya skivan samt rariteten "På Drift?".

    Det blev något teknikskt strul med mixningen, vilket innebar att de inte kunde spela "Dom Andra", de fick istället avsluta med "OWC" från Isola. Jag var då inte missnjöd med teknikstrulet.


-
    Hur länge skall dom envisas med att spela "FF" och "Kärleken Väntar" från Vapen & Ammonution..?????

    Hoppas inte att de har begravt "747" för gott heller!


Mina bilder och filmklipp blev så pass B, så det är egentligen bara följande bild som jag tog igår som blev bra:





Ett klipp som någon som befann sig betydligt närmare scenen än mig filmat!
"Saker man ser" (Sami spelar fel i solot 1:26 in i klippet. Jocke tyckte uppenbarligen att det var jätteroligt):





Låtlistan:
Taxmannen
Palace & main
Vinternoll2
Töntarna
Socker
Sjukhus
Romeo återvänder ensam
LSD, någon?
Musik non stop
Idioter
Saker man ser
Kevlarsjäl
FF
Ingenting
Vy från ett luftslott
Krossa allt
OWC

På drift?
Kärleken väntar
Mannen i den vita hatten



Senaste musikvideon till nya singeln "Idioter":


"Jag går ensam in i ljuset"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar