onsdag 20 juli 2011

Min Sommarläsning


Om nu Gud är både allsmäktig och god - Varför finns det då så mycket ondska här i världen?, och framför allt - Varför drabbas goda människor av onda saker? Varför tillåter Gud att sådant sker? Bryr han sig överhuvudtaget?

Så skulle man kunna sammanfatta det som engagerar mig rätt mycket just nu. Jag har två stycken böcker som jag tänker läsa i sommar, som båda berör dessa ämnen.

Första boken har jag redan börjat läsa. Den heter "Mörkerseende - När du är besviken på Gud", och är skriven av den amerikanske författaren Philip Yancey. När jag är klar med den tänker jag ta mig an en riktig "andlig klassiker", nämligen C.S. Lewis: "Lidandets Problem".

Självfallet återkommer jag här på bloggen med (ny)funna -och vunna tankar och insikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar