fredag 3 december 2010

Julkalendern: 24 One-Hit Wonders - Lucka 3




Lucka 3 idag i julkalendern: 24 One-Hit Wonders!

Dagens artist är ett gäng gubbar med pudelfrillor. Bandet är Mr Big och kommer från USA.

Fakta: Mr Big bildades i Los Angeles 1988. 1991 släpper de singeln "To Be With You", låten går direkt upp på första plats i 15 länder och ligger kvar där under flera veckor. Det här bandet är inte stereotypa inom "one-hit wonders" kategorin. De har haft ett par andra låtar som blivit rätt kända, men ingen som skördat sådana framgångar som To Be With You! Bandet återförenades 2009. Den enda relationen som jag har till denna låt, förutom att jag hört den ett antal gånger, är att jag kommer ihåg att jag under ett skoldisko i sexan, där jag var DJ, fick flera önskemål från dom som var där att spela den här låten! :)

Lucka 3 och på plats 22 i julkalendern 24 One-Hit Wonders:
Mr Big - To Be With You

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar