fredag 11 februari 2011

H.H som i Håkan Hellström




Vad: Konsert, turnépremiär för Håkan Hellströms vinter/vår turné Vem: Håkan Hellström + band
Var: Cloetta Center, Linköping

Igår var det turnépremiär för Håkan Hellströms nya turné, som enligt uppgift blir den största han gjort hittills. Jag har sett honom live 2 gånger tidigare, i början av karriären i samband med att han släppte första skivan och för ett par år sen.



Håkan verkar vera en sympatisk och ödmjuk kille med bägge fötterna på jorden. Men framför allt är han barnsligt förtjust i sin egen musik! Det måste man förstås vara för att syssla med musik på heltid och åka runt och spela för folk jämt och ständigt. Skulle ju bli väldigt jobbigt ifall man inte gillade sina egna låtar.

Och det märks tydligt på Håkan och resten av bandet att de njuter av och stortrivs med det de gör, då blir ju en konsert så mycket roligare med. Det smittar av sig på oss i publiken. Konserten igår var 4/5, en riktigt schysst spelning med andra ord! Det enda jag har att anmärka på, är väl att jag gärna skulle ha velat höra fler äldre låtar, eftersom jag inte har stenkoll på hans nyare material.



Låtlistan:

1. Dom där jag kommer från
2. Kom igen Lena
3. Tro och tvivel
4. Precis som Romeo
5. Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
6. Man måste dö några gånger innan man kan leva
7. En vän med en bil
8. Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
9. Klubbland
10. Jag vet vilken dy hon varit i
11. Hurricane Gilbert
12. Shelley
13. För en lång lång tid
14. Ramlar
15. Kärlek är ett vykort skickat tusen gånger

Extranummer:
16. För sent för Edelweiss(Duett med Lars Winnerbäck som dyker upp på scenen)
17. Känn ingen sorg för mig Göteborg
18. River en vacker dröm
19. En midsommarnattsdröm
20. Du är snart där
21. Vi två 17 år

River en vacker dröm:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar