lördag 14 augusti 2010

Marcus Birro - En Samhällsprofet




Följande diskussion är inte rykande färsk utan har några dagar på nacken. Men eftersom jag var på semester när jag fick nys om denna debatt så uppmärksammar jag händelsen först nu!

Jag fortsätter på temat "Samhällsprofeter". Denna gång är det författaren, poeten och bloggaren Marcus Birro som får utmärkelsen!

Den 2/8 skrev han följande rader på sin "Twitter": "Pride har blivit en sorts medial, aggressiv religion. Den som inte är med, är emot. Hägglund är landets modigaste politiker."

Rätt oskyldigt och okontroversiellt uttryckt, tror jag nog att de flesta skulle tycka. Några som uppenbarligen var av annan uppfattning var det politiskt korrekta etablissemanget! Det är häpnadsväckande hur lite som behövs för att vissa skall se rött och bli helt utom sig av ilska eller känna sig sååååå kränkta!

Det är långt ifrån första gången som Birro sticker ut hakan, och vi är många som hoppas att det var långt ifrån sista!

Här kommenterar Birro efterspelet på sin Blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar