onsdag 5 december 2012

Julkalendern: "24 albums - a soundtrack of my life" - Lucka 5



Sent ute, men än ett par timmar kvar av 5:e december.

Skrev för ett par dagar sen om att "förståsigpåare" inom svensk musikjournalistik hösten 2000 riktade sina ogenanta hyllningar till framför allt en person vars debutalbum släpptes då.

Jag lät mig påverkas av de pompösa kärlekshyllningarna och köpte skivan till slut.

På grund av den enorma uppmärksamhet den fick i form av skriverier, typ överallt, kändes det som jag visste allt om skivan och dess 10 låtar, redan innan jag hört den. Det är nog enda gången hittills jag upplevt så.

Dagens skiva och plats 20 på listan: "Känn ingen sorg för mig Göteborg" av Håkan Hellström

Låtarna: "Atombomb" och "En vän med bil"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar