lördag 1 december 2012

Julkalendern: "24 albums - a soundtrack of my life" - Lucka 1


Då är vi igång, än en gång!

Den här julkalendern som åter har ett musiktema, verkar vara väldigt svårt att komma ifrån, handlar den här gången om skivor snarare än enskilda låtar. Fokuset ligger på 24 album i min skivsamling som på något vis har haft en större inverkan på mitt liv än andra.

Det är inte nödvändigtvis de 24 bästa skivorna i min samling, även om flera skulle platsa på den listan, utan skivor som mer än andra funnits med som ett soundtrack under min uppväxt. Skivor som jag i vissa perioder under årens lopp lyssnat mer på än andra.

Jag delar med mig varje i lucka av två låtar från skivan. Jag har försökt välja ut personliga favoriter från skivorna och inte endast kända låtar.

Först ut, Third Eye Blind med skivan med samma namn!

Third Eye Blind:s debutskiva är en av de starkaste debutalbummen i min skivsamling. 14 låtar som alla håller hög kvalite. Tidslös, melodisk amerikansk gitarr pop/rock.

Plats 24 på listan: Third Eye Blind:s debutalbum med samma namn.
Låtarna: "How it's gonna to be" och "Motorcycle Driveby"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar