måndag 13 juni 2011

Bryan Adams På Gröna Lund




Vad: Konsert
Vem: Bryan Adams (med band)
Var: Gröna Lund 9/6 2011

Den allra första kassett!! jag skaffade var Bryan Adams: "Waking Up The Neighbours", från 1991. Snacka om att torsdagskvällen förra veckan blev en riktig nostalgikväll.
Redan när Bryan kommer in på scenen, ett par minuter efter kl 20, och drar igång riffet till "House Arrest", förstod vi vad som komma skulle.

Konserten i torsdags har rosats så gott som överallt, såväl i de stora dagstidningarna som på privata bloggar. Jag har ingen annan agenda, självfallet stämmer även jag in i hyllningskören!



Det är verkligen sällan man kan hävda att man var på konsert och fick höra exakt varenda låt man hoppats få höra. Men det kunde jag säga efter Bryans konsert på Grönan. Det är nog första gången någonsin som jag gör det uttalandet. Grymt!

Bryan och bandet har rykte om sig att vara grymma live - det var dom sannerligen! Som jag läste att någon annan som också vart på konserten skrev på sin blogg, "det lät nästan precis som på skiva". När jag hörde gitarrintrot till "Summer of 69", stod jag bara där, omgiven av 15.000 andra, och njöt av att få ta del av ett stycke kulturhistoria spelas upp för mina ögon och öron, där och då! :)

"Gamla gubbar" som fortfarande vet hur man rockar ;)









Låtlistan:
1. House Arrest
2. Somebody
3. Here I Am
4. Can't Stop This Thing We Started
5. I'm Ready
6. Thought I'd Died and Gone to Heaven
7. Hearts On Fire
8. Let's Make A Night To Remember
9. 18 'til I Die
10. Back to You
11. Summer of '69
12. (Everything I Do) I Do It for You
13. Cuts Like a Knife
14. It's Only Love
15. Please Forgive Me
16. When You're Gone
17. Heaven
18. The Only Thing That Looks Good on Me Is You

Extranummer:
19. Run to You
20. You've Been a Friend To Me
21. Cloud #9
22. The Way You Make Me Feel

House Arrest:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar