onsdag 28 mars 2012

Musiknytt 2012 - Del 4


Idag är det julafton, födelsedag och mer därtill, för oss som inte har något emot musik som låter bra!

Igår bloggade jag om att Markus Krunegård släpper sin nya skiva idag. Några som också släpper nytt material idag, (eller egentligen gjorde det redan igår kväll) är Kent med första singeln "999" från kommande skivan "Jag är inte rädd för mörkret" som kommer ut 25 april.

Kent är Kent, vad mer skall jag säga, förutom att jag sagt det förr och säger det igen - de spelar i en helt annan liga än de flesta av sina kolleger!

"I hela mitt liv har jag hört en sång
En vaggvisa du sjöng en gång
I hela mitt liv har jag litat på mig själv
men nu behöver jag din hjälp
I hela mitt liv har jag hört en sång
En sång min mamma sjöng en gång
I hela mitt liv har jag försökt att tänka själv
men jag kommer inte längre utan din hjälp"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar